TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 14 kwietnia 2023 r. od godz. 09.00 do 14.00
- Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
WYKŁADOWCA
Marcin Otręba - Doktorant w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi oraz kontrolą podatkową, celno-skarbową, postępowaniem podatkowym prowadzonymi przez organy Krajowej Administracji Skarbowej. Posiada wieloletnią praktykę w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Trener Ministerstwa Finansów oraz Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał również w międzynarodowych firmach z SSE, zajmując się rozwiązywaniem bieżących problemów podatkowych oraz wdrażaniem nowych procesów związanych z podatkami. Od 2010 roku związany jest z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu w której prowadzi zajęcia z zakresu prawa podatkowego jako pracownik naukowy na wydziale Finansów i Zarządzania. Kierownik studiów podyplomowych – Doradca podatkowy. W ramach własnej działalności projektuje oraz prowadzi szkolenia podatkowe min. dla Administracji Skarbowej, Oddziałów Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Autor licznych publikacji dla biuletynu VAT, wydawnictwa INFOR. Od 2020 r. związany jest z Kancelarią Staniek & Partners Law For Industry w której łączy wiedzę z zakresu prawa podatkowego z praktyką. Od 2021 r. Adiunkt na Wydziału Finansów i Zarządzania Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu na kierunku Finanse i rachunkowość
PROGRAM
Ważne daty:
- 1 stycznia 2024 r. wejście w życie obowiązkowych e-Faktur.
- okres przejściowy 01.2022 – 31.12.2023 – dobrowolne korzystanie z e-Fakturowania, okres ten został zaplanowany jako okres „testowy,
- 1 stycznia 2024 r. – obowiązkowe e-Faktury również dla podmiotów zagranicznych posiadających stałe miejsce prowadzenia działalności dla celów VAT w Polsce,
Najważniejsze pojęcia dotyczące KSeF:
- Faktury wg Dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej oraz wg polskiej ustawy o VAT,
- Postaci faktury przewidziane przepisami Dyrektywy 2006/112/WE oraz polskiej ustawy o VAT,
- Faktury ustrukturyzowanej,
- Faktura ustrukturyzowana a faktura elektroniczna,
- Zapewnienie autentyczności pochodzenia, integralności treści, czytelności treści,
- Wystawienie faktury w ustrukturyzowanej a akceptacja kontrahenta,
- Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych.
Korzystanie z KSeF:
- Rodzaje dokumentów wystawianych przy użyciu w KSeF,
- Proces wystawienia faktury w KSeF:
- Walidacja faktury wysłanej do KSeF w celu wystawienia:
- Informacje dodatkowe w fakturach ustrukturyzowanych oraz załączniki do faktur ustrukturyzowanych (np. protokoły odbioru, warunki dostawy INCOTERMS, nr WZ, adres dostawy, dane odbiorcy innego niż nabywca itp.)
- Weryfikacja uprawnień osoby/podmiotu do korzystania z KSeF:
- Wystawienie faktury w KSeF a zgoda nabywcy:
- Otrzymywanie faktur w KSeF oraz dostęp do faktur wystawionych i otrzymanych w KSeF.
- Określenie momentu wystawienia i otrzymania faktury ustrukturyzowanej:
Zasady korygowania faktur ustrukturyzowanych (wystawionych w KSeF):
- Faktury wystawione poza KSeF czy można korygować ją w formie ustrukturyzowanej czy w formie „tradycyjnej”?
- Faktury ustrukturyzowana a nota korygująca,
- Anulowanie faktury ustrukturyzowanej,
- Duplikat faktury ustrukturyzowanej.
Korzyści wynikające z dobrowolnego stosowania faktur ustrukturyzowanych:
- 40-dniowy zwrot podatku VAT,
- Ułatwione stosowanie korekty in minus po stronie sprzedawcy i nabywcy,
- Brak konieczności dostarczania JPK_FA na żądanie organów podatkowych,
- Brak obowiązków związanych z autentycznością pochodzenia, czytelnością oraz integralnością faktur,
- Zakres automatycznej kontroli faktur w systemie KSeF przez Krajową Administrację Skarbową.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.
Szkolenie Organizowane jest wspólnie z Oddziałem Okręgowym w Bydgoszczy.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z pracownikami biura pod nr 76 862 13 65 lub 507 029 808.
Serdecznie zapraszamy!