Bardzo prosimy dokonywać wpłat za uczestnictwo w szkoleniu dopiero po potwierdzeniu przez Oddział realizacji szkolenia. Osoby chcące skorzystać z rabatu dla członów SKwP powinny umieścić taką adnotację w informacjach dodatkowych.
Szkolenie jest zorganizowane w systemie ONLINE
Zajęcia w godz. 8.30-13.30.
Cel szkolenia:
- Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z ze zmianami w rozliczaniach podatku CIT za 2024 r. oraz nowymi obowiązkami sprawozdawczymi związanymi z zamknięciem roku podatkowego a wynikającymi z uregulowań prawa.
- Szkolenie ma formę warsztatów, na których zostaną przedstawione praktyczne problemy związane z rozliczaniem podatku dochodowego, składaniem zeznań i deklaracji podatkowych
- Na szkoleniu zostanie przedstawiony także zarys zmian od 2025 r. – w tym obowiązek wysyłania ksiąg do US w formie JPK
Korzyści dla uczestników:
- Podstawową korzyścią dla Uczestników szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy związanej ze sporządzaniem rozliczeń podatkowych za 2024 r. i zatwierdzaniem sprawozdań finansowych według zasad obowiązujących w 2024 r.
- Szkolenie charakteryzuje praktyczne podejście do problemów pojawiających się w związku z zamknięciem roku oraz wysyłaniem dokumentów do KRS i jest w dużej mierze oparte na zasadzie: problem - rozwiązanie problemu.
Profil uczestnika:
- Główni Księgowi i księgowi;
- pracownicy księgowości dokonujący sporządzania i wysyłania formularzy i sprawozdań;
- Dyrektorzy Finansowi i Ekonomiczni odpowiedzialni za prawidłowe dokonywanie rozliczeń w firmie i ich wysyłanie do KRS.
Wykładowca : Joanna Patyk - Doradca Podatkowy, Prawnik, Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 18-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno - podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing i podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług. Współautorka książek: "Dokumentacja VAT", „Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych” oraz autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym.
PROGRAM SZKOLENIA
1.Wyliczanie podatku minimalnego- NOWY podatek za 2024 r.:
- Podmioty zobowiązane;
- Wyłączenia podmiotowe z obowiązku;
- Wskaźnik uzależniony od stosunku dochodu do przychodu;
- Zasady wyliczania dochodu na potrzeby podatku minimalnego, w tym doliczanie wynagrodzeń, amortyzacja itp. do dochodu;
- Obliczanie wskaźnika za 3 ostatnie lata w celu zweryfikowania obowiązku wyliczenia podatku minimalnego;
- Wysokość podatku minimalnego i zasady jego wyliczeń;
- Przykłady praktyczne stosowania obliczeń podatku minimalnego;
- NOWY druk CIT-M – wyliczenie i wykazanie podatku minimalnego
- Inne wyliczenia podatkowe związane z zamknięciem roku 2024:
- Przychody z zysków kapitałowych i przychody z pozostałej działalności – zasady stosowania;
- Rozliczanie przychodów (straty) z otrzymanej dywidendy, zbycia udziałów, pożyczki partycypacyjnej;
- Stawka podatku CIT 9% i 19% - zasady stosowania i wyłączenia z możliwości stosowania obniżonych stawek;
- Podatek minimalny liczony od wartości nieruchomości – podmioty zobowiązane i zasady wyliczeń;
- Podatek od przerzuconych dochodów wg nowych zasad i limit kosztów płaconych na rzecz zagranicznych podmiotów powiązanych;
- Obowiązek udowodnienia przez podatnika braku konieczności zapłat podatku od przerzuconych dochodów;
- Pojęcie i obowiązki rozliczeniowe spółki nieruchomościowej;
- Podatek: TAX exit;
- Podatek 5% od przychodów ze zbycia kwalifikowanych praw własności intelektualnej – zasady stosowania w odniesieniu do najnowszego stanowiska MF;
- Koszty finansowania dłużnego w zmienionym brzmieniu.
- Obowiązkowe oświadczenia i druki składane przez podmioty trzecie w celu dokonania prawidłowych rozliczeń podatkowych:
- Oświadczenia składane przez nierezydentów na potrzeby ustalenia obowiązków na gruncie podatku od przerzuconych dochodów;
- Oświadczenie o rzeczywistym beneficjencie należności;
- Oświadczenie nierezydenta o braku stosowania zwolnienia z podatku dochodowego – składane na potrzeby rozliczania podatku u źródła;
- Certyfikat rezydencji – forma i treść;
- Oświadczenie o posiadanej dokumentacji podatkowej cen transferowych.
- Rozliczenie kosztów uzyskania przychodów i NKUP za 2024 r. – najczęściej spotykane problemy:
- Koszt podatkowy od zatrzymanego zysku – statystyczny koszt podatkowy, nie bilansowy wyliczany do max wysokości 250 tys zł.;
- Koszty rozliczane w czasie, w tym: wynagrodzenia z umów o pracę, umów zlecenia, składki ZUS, rozliczanie RN i Zarządu;
- Podział na koszty bezpośrednie oraz koszty pośrednie;
- RMK i rezerwy
- Ulga na złe długi, nieściągalne wierzytelności oraz wierzytelności, których nieściągalność została uprawdopodobniona – różnice praktyczne w zasadach rozliczeń;
- Wyłączenia z KUP: PFRON, kary umowne, reprezentacja itp.
- Dodatkowe ulgi i rozliczenia w CIT wprowadzone Polskim Ładem i ich rozliczanie w rozliczeniu rocznym:
- pojęcie i stosowanie ulgi badawczo-rozwojowej na zasadach dotychczasowych i po zmianach – nowa wysokość kosztów kwalifikowanych rozliczanych w ramach ulgi B+R;
- ulga IBox po zmianach od 2023 r.;
- możliwość stosowania jednocześnie ulgi badawczo – rozwojowej i Ibox – skutki praktyczne;
- ulga na innowacyjnych pracowników;
- ulga na prototyp;
- ulga na robotyzację;
- rozliczenie kosztów na działalność sportową, kulturalną, wspierającą szkolnictwo wyższe;
- ulga na działania promocyjne.
6.Omówienie druków i formularzy:
- CIT-8 i załączniki do druku, w tym CIT-8/0, CIT-D, CIT-BR
- CIT 8ST a praca zdalna – zasady wypełniania
- Druki rozliczające podatek u źródła: IFT-1R, IFT-2R, IFT-3R, PIT-8AR, CIT-10Z;
- Druki rozliczające podmioty powiązane: TPR-C, TPR-P;
- Druki rozliczające ulgi: CIT-CSR, CIT-IP, CIT-RB
- Rozliczanie dodatkowych wyliczeń podatkowych: CIT-MIT, CIT- IP, CIT-PD, CIT-N;
- Rozliczanie schematów podatkowych – zasady wypełniania druków MDR-1, MDR-2, MDR-3, MDR-4;
- Sprawozdanie dotyczące wiekowania – podstawowe zasady wypełniania;
- Korygowanie zeznania – sposoby.
- Dyskusja i odpowiedzi na pytania uczestników.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych. Informacja o ewentualnym odwołaniu szkolenia zostanie wysłana drogą mailową.
Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z pracownikami biura pod nr 76 862 13 65 lub 507 029 808.
Serdecznie zapraszamy!