search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miasto:
Typ:
BILANS 2024
Tryb:
Opłata:
390,- zł od osoby
370,- zł Cena dla członków

 

Bardzo prosimy dokonywać wpłat za uczestnictwo w szkoleniu dopiero po potwierdzeniu przez Oddział realizacji szkolenia.

Osoby chcące skorzystać z rabatu dla członów SKwP powinny umieścić taką adnotację w informacjach dodatkowych.

Prosimy o wskazanie w dodatkowych informacjach sposobu uczestnictwa w szkoleniu.

 

Czas trwania: 9:00 - 14:45

Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych z zagadnień dotyczących zamknięcia roku 2024 z zakresu z zakresu podatku od towarów i usług.

Szkolenie adresowane jest do kadry kierowniczej i pracowników pionów finansowo-księgowych sporządzających roczne jednostkowe i skonsolidowane sprawozdania finansowe, pracowników i właścicieli biur rachunkowych prowadzących usługowo księgi rachunkowe, doradców podatkowych, pracowników zarówno dużych, jak i małych firm.

Wykładowca:
Aleksander Gniłka - Doradca podatkowy (nr wpisu 11512), wspólnik, założyciel i Prezes zarządu Tax Support Center Sp. z o.o., absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Wykładowca na studiach podyplomowych. „Doradca Podatkowy” w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz „Kadry i Płace” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Prowadzi szkolenia m.in. dla BDO, Oddziałów Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Krajowej Izby Podatkowej. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych od osób prawnych i fizycznych, ubezpieczeń społecznych i problematyce cen transferowych.

Program szkolenia 

  1. Podatki dochodowe w 2024 r.
  • nowe limity podatkowe w 2024 r. dotyczące małego podatnika, możliwości opłacania CIT wg stawki obniżonej w wysokości 9%
  • minimalny podatek przychodowy od 2024 r. (kogo ma dotyczyć, podstawa i wysokość opodatkowania)
  • preferencyjna amortyzacja budynków i budowli na wybranych obszarach Polski od 2024 r.
  • dotacje, subwencje, dofinansowania oraz ich wpływ na podatki dochodowe z uwzględnieniem zmian począwszy od 2024 r.
  • zmiany w zakresie amortyzacji nieruchomości mieszkalnych od  2023 r.
  • zmiany terminów w temacie cen transferowych
  • księgi i ewidencje (JPK CIT) – nowa forma obowiązków podatkowych od 2024 r.
  • zmiany w zakresie ulgi na złe długi od 2023 r. a rozliczanych w 2024 r.
  • nowe limity transakcji gotówkowych z przedsiębiorcami oraz nowość w zakresie limitów transakcji gotówkowych z konsumentami od 2024 r.
  • zmiany dotyczące podatku u źródła (WHT) (dotyczące min. wydłużenia terminów na składanie oświadczeń, terminów złożenia oświadczeń następczych w 2024 r.
  • świadczenia w związku z wojną w Ukrainie a podatki dochodowe w 2024 r.
  • podatek od przerzucanych dochodów oraz zmiany w podatku od przerzucanych dochodów od 2023 r.
  • zmiany zasad zaliczania do kosztów  podatkowych od 2023 r. składek na ubeczenia społeczne pracowników
  • regulacje podatkowe związane z fundacją rodzinną (fundator, beneficjenci, przychody i stawki podatkowe)
  • zmiany w zakresie kosztów finansowania dłużnego (zmieniony limit wydatków tzw. kosztów finansowania dłużnego możliwy do zaliczenia w kup) z uwzględnieniem zmian od 2023 r.
  • zmiany regulacji podatkowych odnoszących się do estońskiego CIT od 2023 r. oraz inne zagadnienia dotyczące tej formy opodatkowania
  • ryczałt samochodowy dla pracowników – zmiana zasad ustalania nieodpłatnego świadczenia,
  • praca zdalna (ekwiwalenty i ryczałty z tego tytułu) a podatek dochodowy  od osób fizycznych,
  • świadczenia otrzymywane przez beneficjentów fundacji rodzinnej a podatek dochodowy od osób fizycznych (zwolnienie, opodatkowanie różnymi stawkami PIT)
  • zapłata przez pracodawcę zaległych składek ZUS
  • wyjazdy i imprezy integracyjne inne nieodpłatne świadczenia
  • umowy zlecenia z cudzoziemcami
  • świadczenia z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, zmiany w limitach zwolnień podatkowych od 2024 r.
  1. Inne wybrane zagadnienia w podatkach dochodowych
  • koszty podatkowe (zasady podziału kosztów, warunek  zaliczenia do kosztów podatkowych, wyłączenia z kosztów, płatności w niewłaściwej formie a koszty podatkowe)
  • koszty bezpośrednie oraz koszty pośrednie – moment poniesienia kosztu oraz korekta kosztów,
  • koszty podatkowe związane ze środkami trwałymi i wartościami niematerialnymi i prawne – amortyzacja (remont i modernizacja oraz inne)
  • płatności gotówkowe oraz płatności na rachunki niezgłoszone w rejestrze VAT + płatności bez split payment’u – jako wydatki wyłączone z kosztów podatkowych,
  • wybrane zagadnienia dotyczące kosztów uzyskania przychodów m.in.:

- kary umowne i odszkodowania,

- wydatki marketingowe, promocyjne, reklamowe, reprezentacyjne, sponsoring,

- podatek u źródła jako koszt podatkowy,

- świadczenia na rzecz pracowników a koszty podatkowe,

- hipotetyczne koszty związane z kapitałami własnymi.

  • samochody osobowe, a koszty podatkowe
  • wyłączenie z kosztów podatkowych m.in. – amortyzacja budynków i  lokali mieszkalnych, wydatki reprezentacyjne, składki na ubezpieczenia społeczne, wydatki związane z radą nadzorczą, sponsoring niewłaściwy, ubezpieczenie OC członków zarządu, składki członkowskie
  1. Pytania uczestników

Wymagania sprzętowe:

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

 

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych,  jak np. w przypadku, gdy do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób. Informacja o ewentualnym odwołaniu szkolenia zostanie wysłana drogą mailową.

Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Szkolenie współorganizowane z Oddziałem w Opolu

W przypadku pytań prosimy o kontakt z pracownikami biura pod nr 76 862 13 65 lub 507 029 808.
Serdecznie zapraszamy!

 

ul. Najświętszej Marii Panny 22
59-220 Legnica

tel. 76 862 13 65
fax 76 862 13 65

biuro@legnica.skwp.pl

Santander 26 1500 1504 1215 0005 3247 0000