search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miasto:
Typ:
Szkolenie
Tryb:
jednodniowe
Opłata:
400,- zł od osoby
380,- zł Cena dla członków

Forma: on-line

Ilość godzin: 7 godzin dydaktycznych (9.00-15.00), termin: 16.09.2025

Program:

  1. Regulacje - podstawy prawne oraz wymogi wynikające z umowy o dofinansowanie dot. prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dla projektów współfinansowanych ze środków pomocowych (wyodrębniona ewidencja u przedsiębiorców prowadzących pełną księgowość). Analiza uregulowań UE. Analiza uregulowań krajowych i wynikających z dokumentacji projektu dofinansowanego.
  2. Regulacje wewnętrzne w zakresie rachunkowości w jednostkach realizujących projekty pomocowe: polityka rachunkowości, dokumenty wewnętrzne powiązane z polityką rachunkowości, plan kont
  • Przygotowanie zarządzenia wprowadzającego oraz aneksu do polityki rachunkowości, planu kont przykładowego projektu dofinansowanego
  • Przygotowanie planu kont i zasad ewidencji różnych typów projektów: inwestycyjnego (zakupu rzeczowych i niefinansowych aktywów trwałych), projektu badawczo-rozwojowego, projektu kosztowego
  • Wprowadzenie do polityki rachunkowości ogólnych zasad ujmowania dotacji UE
  1. Omówienie metod ewidencji przychodów z dofinansowania. Analiza na gruncie UoR i MSR/MSSF
  2. Kwalifikowalność wydatków: (uznanie wydatków za poniesiony, dokumentowanie wydatków, opisy dokumentów księgowych, kary umowne).
  3. Koszty pośrednie i zasady ich ewidencji.
  4. Dokumentowanie wydatków projektowych
  • Przygotowanie planu kont dla wydatków niekwalifikowanych dotyczących projektu dofinansowanego
  • Analiza konieczności zakładania wyodrębnionego konta bankowego
  • Jak płacić wynagrodzenia, PIT 4 i składki ZUS w przypadku konieczności wyodrębnienia osobnego konta bankowego
  • Zasady przygotowania opisu dokumentów księgowych
  1. Archiwizacja dokumentów oraz zapisów księgowych.
  2. Kontrola wyodrębnionej ewidencji księgowej

Prowadzący:

dr Katarzyna Żuk - dr nauk ekonomicznych;  posiada wieloletnie doświadczenie dydaktyczne w KUL, WSPA, WSB, Akademia Zamojska, SKwP; posiada doświadczenie w pozyskiwaniu, rozliczaniu dotacji UE; znajomość MSR/MSSF; główny księgowy w firmach produkcyjnych, w spółce giełdowej

Informacje dodatkowe:

Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie.  Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym

Szkolenie współorganizowane z Oddziałem Okręgowym w Lublinie.

Serdecznie zapraszamy!

ul. Najświętszej Marii Panny 22
59-220 Legnica

tel. 76 862 13 65
fax 76 862 13 65

biuro@legnica.skwp.pl

Santander 26 1500 1504 1215 0005 3247 0000