Faktury i JPK – 2025 - online
TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 21 sierpnia 2025 r. od godz. 09.00 do 15.30 (8 godz. lek.)
- Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
WYKŁADOWCY
Dariusz Polakowski
Katarzyna Klekot
PROGRAM
CZĘŚĆ I
1) Faktury wprowadzenie – Dariusz Polakowski (3-4 godz.)
- definicja faktury, znaczenie faktury w rozliczeniu podatku VAT,
- przepisy ustawy o VAT regulujące zasady wystawiania faktur,
2) Zasady i terminy wystawiania faktur
- na kim spoczywa obowiązek wystawienia faktury i w jakich sytuacjach,
- „pusta faktura” i jej skutki, sytuacje w jakich dopuszcza się „anulowanie” faktury,
- refakturowanie świadczeń złożonych np. media przy wynajmie, leasingu,
- faktury dokumentujące otrzymanie zaliczki, zadatku, przedpłaty,
- dokumentowanie importu usług, ZT-K oraz WNT
- elementy jakie winna zawierać faktura
- terminy wystawiania faktur, (zasady ogólne, wyjątki),
- sposoby i terminy korygowania wystawionych faktur,
- faktura korygująca a nota korygująca, zbiorcza faktura korygująca,
- duplikat faktury, faktury do paragonów, dokumenty uznawane za faktury,
- faktury wystawiane w walucie obcej – zasady stosowania kursów walut,
3) Data faktury a data powstania obowiązku podatkowego,
- obowiązek podatkowy na zasadach ogólnych,
- szczególne przypadki powstawania obowiązku podatkowego,
- obowiązek podatkowy dla usług finansowych, usług komisu, urzędówki,
4) KSeF,
- definicja faktury ustrukturyzowanej,
- moment wystawienia i otrzymania faktury,
- uprawnienia osób upoważnionych do wystawiania i otrzymywania faktur, oraz obowiązek przekazania informacji o tych osobach organom podatkowym,
- faktury pro-forma, noty korygujące a KSeF
- sposoby identyfikacji w systemie,
- zasady funkcjonowania KSeF, terminy,
CZĘŚĆ II
5)Jak utworzyć JPK_VAT – Katarzyna Klekot (3-4 godz.)
- konstrukcja części deklaratoryjnej – objaśnienie pól,
- konstrukcja części ewidencyjnej – ewidencja zakupu i sprzedaży,
6)Ewidencja zakupu
- wprowadzenie danych: kontrahent, rodzaj transakcji, przykłady transakcji i dokumentów, kategoria, waluta, kody JPK (imp, tym dokumentu WEW, MK, VAT-RR, zn techn-VAT_Marża), nr dokumentu, daty, stawka, odliczenie, forma płatności,
7)Ewidencja sprzedaży
- wprowadzenie danych: kontrahent, rodzaj transakcji, kategoria, waluta, kody JPK (GTU 1-13, kody transakcyjne, typ dokumentu – RO,WEW,FP), nr dokumentu, data, kwota, stawka,
8)Wysyłka pliku i pobranie UPO
9)Programy komercyjne i niekomercyjne do prowadzenia księgowości i wysyłki JPK.
OPŁATA
- 460 zł brutto od osoby
- 440 zł brutto od osoby - cena dla członków SKwP*
Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego SKwP w Legnicy
nr 26 1500 1504 1215 0005 3247 0000.
Opłatę prosimy uiścić po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
W ramach szkolenia zapewniamy
- udział w szkoleniu, możliwość zadawania pytań,
- materiały szkoleniowe,
- zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.
Informacje dotyczące udziału w szkoleniu
- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
- Rezygnacja za udział w szkoleniu wymagana bezwzględna forma pisemna za pośrednictwem poczty mailowej najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem.
- Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką.
Materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.
Szkolenie współorganizowane z Oddziałem Okręgowym w Gorzowie Wielkopolskim.
Serdecznie zapraszamy!