search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miasto:
Typ:
Szkolenie
Tryb:
Opłata:
330,- zł od osoby
300,- zł Cena dla członków

Fiskus kontroluje mniej, ale za to skuteczniej. Jak poprawnie weryfikować rozliczenia w podatku VAT - online

 

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 02 grudnia 2024 r. od godz. 09.00 do 14.00 (6 godz. lek.)
  • szkolenie prowadzone jest w formule on-line. Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Marcin Otręba - Doradca podatkowy. Prawnik, ekspert podatkowy w Kancelarii MDO TAX.doktorant na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu. Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi oraz bezpośrednimi jak również kontrolą podatkową, celno-skarbową, postępowaniem podatkowym prowadzonymi przez organy Krajowej Administracji Skarbowej.Posiada wieloletnią praktykę w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Trener Ministerstwa Finansów oraz Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał również w międzynarodowych firmach z SSE oraz kancelariach prawno-podatkowych zajmując się z sukcesem rozwiązywaniem bieżących problemów podatkowych czy wdrażaniem nowych procesów związanych z podatkami. Od 2010 roku związany jest z Uniwersytetem WSB Merito we Wrocławiu, na którym prowadzi jako nauczyciel akademicki wykłady z prawa podatkowego. Kierownik studiów podyplomowych – Doradca podatkowy. Projektuje oraz prowadzi szkolenia podatkowe min. dla Administracji Skarbowej, Oddziałów Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Autor licznych publikacji min. dla Rzeczypospolitej, Gazety Prawnej czy biuletynu VAT, wydawnictwa INFOR. Od 2024 r. właściciel kancelarii podatkowej MDO TAX w której łączy z pasją wiedzę z zakresu prawa podatkowego z praktyką.

 

PROGRAM

I. Sprawdzamy poprawne rozliczanie sprzedaży w podatku VAT

1) Weryfikacja prawidłowego momentu powstania obowiązku podatkowego.
• Sprzedaż na przełomie okresu rozliczeniowego – na co zwrócić uwagę.
• Protokół odbioru jako data wykonania usługi a może moment przekazania informacji o zakończeniu prac.
• Faktury zaliczkowe a moment otrzymania należności.
• Usługi rozliczane w okresach ciągłych na co należy zwrócić uwagę.
• Refakturowanie a moment powstania obowiązku podatkowego.
• Ustalenie Kursy walut czy uzależnione jest od daty wystawienia faktury czy momentu sprzedaży.
• W którym okresie powinna być ujęta faktura korekta.

2) Transakcje międzynarodowe a dodatkowe dokumenty.
• Sprzedaż WDT. Na podstawie jakich dokumentów powstaje prawo do zastosowania stawki preferencyjne 0 %. Co na to organy podatkowe ?
• Rozliczanie eksportu towarów, co w przypadku braku IE 599?
• WNT. Jak ująć transakcję w przypadku braku faktury?
• Transakcje łańcuchowe a zasady INCOTERMS .

3) Problemy z podatkiem naliczonym.
• Najważniejszy jest związek zakupów z czynnościami opodatkowanymi.
• Których zakupów nie odliczymy do VAT. To może w KUPy?
• Zakupy z zagranicy a weryfikacja siedziby kontrahenta.
• Reklamacja. Czy można odliczyć VAT?
• Należytej staranności. Jak nie dać się wplątać w karuzelę VAT?
• Błędy na fakturach a prawo do odliczenia VAT.

II. Kontrole były, są i będą – jak się do niej przygotować

1) Formy prowadzenia kontroli podatników przez organy podatkowe i organy kontroli celno- skarbowej:
• Czynności sprawdzające.
• Kontrola podatkowa.
• Kontrola celno-skarbowa
2) Środki zaskarżania rozstrzygnięć i czynności organu kontroli celno-skarbowej i kontroli podatkowej.
3) Dotkliwe skutki kontroli w związku ze zmianą przepisów ustawy o VAT oraz Ordynacji podatkowej:
• dodatkowe zobowiązanie 100%, 30% lub 20%,
• konsekwencje KKS,
• podwyższone odsetki w podatku VAT do 150%,
• pozbawienie statusu podatnika VAT czynnego.
4) Możliwość korekty deklaracji i skutki korekty deklaracji - odsetki i dodatkowe sankcje podatkowe i KKS.
5) Jak się przygotować do kontroli – praktyczne aspekty.

 

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych,  jak np. w przypadku, gdy do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób. Informacja o ewentualnym odwołaniu szkolenia zostanie wysłana drogą mailową.

Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Szkolenie współorganizowane z  Oddziałem Okręgowym w Gorzowie Wielkopolskim .

W przypadku pytań prosimy o kontakt z pracownikami biura pod nr 76 862 13 65 lub 507 029 808.

ul. Najświętszej Marii Panny 22
59-220 Legnica

tel. 76 862 13 65
fax 76 862 13 65

biuro@legnica.skwp.pl

Santander 26 1500 1504 1215 0005 3247 0000