Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem internetu przy użyciu portalu ClickMeeting.pl
Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz
- 2 GB pamięci RAM
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
- Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
- Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/
Cel kursu, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego.
Celem kursu jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką kursu. Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.
Czas trwania kursu wynosi 6 godzin lekcyjnych.
Godzina rozpoczęcia: 9.00
Treści kształcenia:
1. Prawne aspekty funkcjonowania stowarzyszeń i fundacji – istota, statut, możliwość prowadzenia działalności gospodarczej
2. Stowarzyszenie i fundacja jako jednostki prowadzące działalność pożytku publicznego –, znaczenie działalności pożytku publicznego dla jednostek nie posiadających statusu OPP, warunki konieczne do uzyskania statusu jednostki OPP
3. Sprawozdawczość fundacji i stowarzyszeń – zasady sporządzania poszczególnych sprawozdań, terminy, zasady składania do KRS/KAS:
• Sprawozdania finansowe
• Sprawozdanie jednostek OPP
• Sprawozdanie merytoryczne fundacji
4. Prowadzenie ksiąg rachunkowych w fundacji i stowarzyszeniu.
• Rozporządzenie o uproszczonej księgowości
• Pełna księgowość – zasady podziału kosztów i przychodów na różne rodzaje działalności (dz. statutowa, gospodarcza, administracyjna)
• Ewidencja typowych zdarzeń – składki członkowskie, darowizny, subwencje, dotacje, sponsoring, wolontariat, zbiórki publiczne
5. Podatkowe aspekty funkcjonowania fundacji i stowarzyszeń
• Obowiązki rejestracyjne;
• Podatek CIT – zwolnienia od opodatkowania, zasady sporządzania deklaracji CIT, orzecznictwo;
• Podatek VAT – zwolnienia, obowiązek rejestracji do VAT, rozliczanie strukturą
Metody pracy
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o: zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi na komputerach, (studia przypadków i ich analiza, angażowanie uczestników do wymiany spostrzeżeń i wniosków), stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów oraz naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia:
- Wiedza - pozyskanie i doskonalenie wiedzy w zakresie objętym programem kursu
- Umiejętności - Kształtowanie umiejętności samodzielnego posługiwania się programem
- Kompetencje społeczne - Przestrzega zasad ochrony danych
Kryteria weryfikacji:
- Wymienia moduły i funkcje programu
- Wprowadza dane do programu
- Korzysta z podstawowych funkcji programu
- Wymienia podstawowe zasady ochrony danych firmy przed nieuprawnionym ujawnieniem
Warunki zaliczenia kursu
Formą zaliczenia kursu jest uczestniczenie na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Informacja o kadrze:
Anna Makal- biegły rewident. Doświadczenie zawodowe w firmach audytorskich, główny księgowy w spółce należącej do koncernu międzynarodowego, doświadczenie w różnych branżach gospodarki: w jednostkach produkcyjnych i handlowych. Specjalista w obsłudze małych i średnich przedsiębiorstw z zakresu audytu, nadzoru księgowego, bieżącego doradztwa księgowo-podatkowego oraz optymalizacji podatkowej.
Zapisy na szkolenie:
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu guzika "Zapisz się".
Warunki płatności i rezygnacji:
1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2. Wpłaty w pełnej wysokości zamówienia należy dokonać (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia terminu szkolenia) przed jego rozpoczęciem.
Przedpłaty w wysokości 100% prosimy kierować na numer konta:
Santander Bank: 26 1500 1504 1215 0005 3247 0000; tytułem: imię i nazwisko oraz nazwa szkolenia.
3. Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika.
4. Rezygnację (najpóźniej na 1 dzień roboczy przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@legnica.skwp.pl
Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.
5. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.
Szkolenie współorganizowane z Oddziałem SKwP w Krakowie.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY !!!