search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miasto:
Typ:
Szkolenie
Tryb:
jednodniowe
Opłata:
365,- zł od osoby
350,- zł Cena dla członków

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 09 października 2025r. godz. 9.00-14.00 (6 godz.lek.)
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

CEL

Celem szkolenia jest poznanie zasad prowadzenia rachunkowości i specyfiki sprawozdań oraz rozliczeń podatkowych fundacji i stowarzyszeń.

WYKŁADOWCA

Anna Makal - biegły rewident. Doświadczenie zawodowe w firmach audytorskich, główny księgowy w spółce należącej do koncernu międzynarodowego, doświadczenie w różnych branżach gospodarki: w jednostkach produkcyjnych i handlowych. Specjalista w obsłudze małych i średnich przedsiębiorstw z zakresu audytu, nadzoru księgowego, bieżącego doradztwa księgowo-podatkowego oraz optymalizacji podatkowej.

PROGRAM

1. Prawne aspekty funkcjonowania stowarzyszeń i fundacji – istota, statut, możliwość prowadzenia działalności gospodarczej
2. Stowarzyszenie i fundacja jako jednostki prowadzące działalność pożytku publicznego –, znaczenie działalności pożytku publicznego dla jednostek nie posiadających statusu OPP, warunki konieczne do uzyskania statusu jednostki OPP
3. Sprawozdawczość fundacji i stowarzyszeń – zasady sporządzania poszczególnych sprawozdań, terminy, zasady składania do KRS/KAS:
• Sprawozdania finansowe
• Sprawozdanie jednostek OPP
• Sprawozdanie merytoryczne fundacji
4. Prowadzenie ksiąg rachunkowych w fundacji i stowarzyszeniu.
• Rozporządzenie o uproszczonej księgowości
• Pełna księgowość – zasady podziału kosztów i przychodów na różne rodzaje działalności (dz. statutowa, gospodarcza, administracyjna)
• Ewidencja typowych zdarzeń – składki członkowskie, darowizny, subwencje, dotacje, sponsoring, wolontariat, zbiórki publiczne
5. Podatkowe aspekty funkcjonowania fundacji i stowarzyszeń
• Obowiązki rejestracyjne;
• Podatek CIT – zwolnienia od opodatkowania, zasady sporządzania deklaracji CIT, orzecznictwo;
• Podatek VAT – zwolnienia, obowiązek rejestracji do VAT, rozliczanie strukturą

OPŁATA

  • 365,00 zł  cena brutto od osoby
  • 350,00 zł cena brutto dla członków SKwP*

*Warunkiem uzyskania zniżki dla członków, jest na bieżąco uregulowana składka członkowska.

Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego SKwP w Legnicy:

Santander nr 26 1500 1504 1215 0005 3247 0000

Opłatę prosimy uiścić po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji szkolenia.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

Materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

W RAMACH SZKOLENIA ZAPEWNIAMY

  • udział w szkoleniu, możliwość zadawania pytań online i na czacie,
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf),
  • zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.

ORGANIZACJA

  • Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia i zapłata należności w terminie wskazanym przez Organizatora (przed realizacją).
  • Szkolenie odbędzie przy użyciu platformy do zdalnego prowadzenia zajęć Microsoft Teams.
  • Wymagania techniczne komputera: procesor dwurdzeniowy 2GHz, 2 GB pamięci RAM, system operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS3, połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps), głośniki/kamera/mikrofon.
  • Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką

Szkolenie współorganizowane z Oddziałem Okręgowym w Gorzowie Wielkopolskim.

Zapraszamy!

ul. Najświętszej Marii Panny 22
59-220 Legnica

tel. 76 862 13 65
fax 76 862 13 65

biuro@legnica.skwp.pl

Santander 26 1500 1504 1215 0005 3247 0000